Gegevensbescherming
The Bradford Exchange privacybeleid
The Bradford Exchange streeft ernaar om alle relevante wetgeving over gegevensbescherming na te leven en heeft deze handleiding gepubliceerd om u te helpen te begrijpen, hoe en waarom The Bradford Exchange informatie over u verzameld, aan wie deze informatie wordt verstrekt en wat uw rechten zijn. Als wij wijzigingen in dit beleid aanbrengen, zullen wij u hierover in kennis stellen door deze verklaring op onze website te updaten. U heeft toegang tot onze website homepage en kunt door onze site bladeren zonder uw persoonsgegevens te verstrekken. Maar als u zich aanmeldt bij The Bradford Exchange, dan vragen wij u bepaalde informatie over uzelf te geven.
Informatie die wij verzamelen over iedere bezoeker van onze website.
Wij verzamelen anonieme cookie-informatie over de pagina's van de site, artikelen, winkels en teksten die u bekijkt. Deze wordt niet gebruikt met persoonlijk identificeerbare informatie (zoals naam en adres, die u ons geeft als u een bestelling plaatst), maar als gebundelde informatie (groepsinformatie) die ons helpt om meer te weten te komen over hoe mensen onze site gebruiken en erop reageren, dit helpt ons om een betere winkelervaring voor u te creëren. Wij slaan informatie op over artikelen die u aan uw winkelwagen toevoegt, zodat uw winkelwagenkeuzes niet tussen de bezoeken verloren gaan, maar wij weten niet wie de artikelen aan de winkelwagen toevoegt, tenzij u een bestelling plaatst.
Toegang, correctie of update van uw persoonlijke informatie
Bij The Bradford Exchange doen wij ons best om fair en eerlijk te handelen bij al onze klanttransacties. Wij houden complete en juiste records bij – als u dat zou willen doen, dan is het uw recht om informatie aan te vragen over de aard van de persoonsgegevens die wij bijhouden, hoe we die verzamelen, hoe we ze gebruiken en hoe we die verstrekken. Als u uw persoonlijke informatie wilt inzien, corrigeren of updaten neem dan gewoon contact met ons op:
- Per post: The Bradford Exchange Ltd. • Antwoordnummer 282 • 8200 VB Lelystad
- Via de telefoon: 010 8080 978
- Telefax: 0049 6074 916150
- Via e-mail: klantenservice@bradfordexchange.nl
- Via onze website: https://wwwbradfordexchange.nl
- Als u ongelukkig bent met een antwoord, neem dan a.u.b. contact op met de heer Daniel Leber, onze functionaris voor gegevensbescherming, onder bovenstaand adres, telefoonnummer of via e-mail: daniel.leber@bgeltd.com
Het verzamelen en gebruiken van uw persoonlijke informatie
Wij verzamelen uitsluitend persoonlijke informatie volgens legale en eerlijke methoden. Dat betekent dat wij nooit opdringerig zijn in de omgang met onze gewaardeerde klanten. Wij verzamelen informatie over onze klanten via bestelformulieren, media reclame coupons, e-mails, vragenlijsten, telefoongesprekken en onderzoeken.
Alle gegevens die wij bewaren vallen onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming, en blijven binnen De Europese Economische Ruimte. Gegevens worden veilig opgeslagen in overeenstemming met de beste praktijken en gedurende de door EU-wetgeving verplichte, wettelijke standaardtermijn, die op het moment 10 jaar bedraagt. Wij gebruiken de volgende persoonsgegevens in onze rechtmatige zakelijke belangen om uw bestelling te verwerken en om reclame voor onze producten te maken:
Uw contactgegevens:
- om uw bestelling aan te maken en te personaliseren (indien nodig)
- om uw bestelling naar u te verzenden en de betaling te innen
- om u op de hoogte te houden van de voortgang van uw bestelling
- om ervoor te zorgen dat we u via de door u verkozen manier benaderen
Nauwkeurige administratie
Wij houden bij wat u gekocht heeft om ons in staat te stellen::
- om ervoor te zorgen dat de garantietermijnen worden aangehouden
- om uw betalingen en afbetalingsoverzicht bij te houden
om u informatie toe te sturen over andere producten waarvan wij denken dat ze interessant voor u zouden kunnen zijn, op basis van eerdere aankopen.
Wij houden bij welke aanbiedingen wij u eerder hebben toegestuurd om te voorkomen dat u dezelfde aanbieding nog eens ontvangt, waardoor wij bijdragen aan het verkleinen van onze milieu-impact.
Wij houden beknopt alle correspondentie of telefoongesprekken bij die wij met u hebben gehad zodat wij er altijd naar kunnen streven, u bij al uw vragen te helpen.
Automatische gegevensverwerking
Wij automatiseren onze gegevensverwerking om voor een efficiënte en juiste verwerking van uw betaling en versturing van uw bestelling te zorgen.
Wij hanteren eerlijke regels op basis van anonieme gegevensanalyse om een bepaald niveau aan renteloze betaling in termijnen aan te bieden. Maar wij hebben geen toegang tot uw persoonlijke financiële situatie, het is aan u om te beoordelen of u zich een aankoop kunt veroorloven.
In het persoonlijke contact met onze klanten proberen we altijd de zo goed mogelijke service aan te bieden en we kunnen alle geautomatiseerde verwerkingsprocessen herzien of verfijnen om onze service te verbeteren en onze rechtmatige zakelijke belangen te beschermen.
Diensten van derden
Wij proberen juiste contactgegevens bij te houden, inclusief het controleren van uw contactgegevens via commercieel beschikbare bestanden. Bijvoorbeeld controleren wij adressen met lijsten die bijgehouden worden door de telefoongids om ervoor te zorgen dat ze juist zijn.
We kunnen, met uw toestemming, een kredietbeoordeling uitvoeren voordat we u toestemming geven om in renteloze termijnen te betalen.
Af en toe gebruiken we deze informatie om u speciale reclameaanbiedingen te doen en spannende productkansen aan te bieden waarvan wij denken dat ze voor u als persoon van voordeel en van belang kunnen zijn. Als zodanig is de aard van de persoonlijke informatie die wij verzamelen uitsluitend relevant voor de aanbieding, het product of de dienst die wij aanbevelen of onderschrijven. Deze informatie wordt uitsluitend verkregen met gebruikmaking van faire, eerlijke en fatsoenlijke methoden.
Verstrekken van uw persoonlijke informatie
Met uw expliciete toestemming, kunnen wij uw gegevens incidenteel ter beschikking stellen aan andere fatsoenlijke bedrijven die reclame maken voor producten die voor u van belang kunnen zijn. We werken samen met DOTTS (geregistreerd als Handelsregister: Münster, HRB 12734), een bedrijf dat een retail-allinatie beheert in naam van haar leden. De deelnemende retailers zijn actief in de segmenten kleding en verzamelobjecten, eten & wijn, tuinieren, snuisterijen & vermaak, gezondheid & schoonheid, huishoudelijke artikelen en wooninrichting. Ze delen informatie over wat hun klanten kopen. DOTTS analyseert deze gebundelde informatie om de retailers inzicht te geven in de bredere kooppatronen van de klanten. Met deze informatie kunnen retailers hun communicatie afstemmen door mensen passende aanbiedingen te sturen die voor hen van belang zouden kunnen zijn, op basis van wat zij graag kopen. Maar in geen geval worden e-mailadressen of telefoonnummers doorgegeven.
Let er a.u.b. op dat wij persoonlijke klanteninformatie kunnen verstrekken ingevolge een wettelijke procedure, zoals ingevolge van een gerechtelijk bevel, incassobureau, wethandhavingsinstantie of een dagvaarding.
Als u een probleem met uw gegevens ervaren heeft en wij niet in staat waren om het probleem tot uw tevredenheid op te lossen, heeft u het recht om bij de Autoriteit Persoonsgegevens een klacht in te dienen.
Veiligheid van uw persoonlijke informatie
Het beschermen van uw persoonlijke levenssfeer staat bij ons centraal. We nemen verantwoordelijke stappen om ervoor te zorgen dat alle informatie die wij verzamelen, gebruiken of verstrekken juist is. Deze wordt ofwel opgeslagen of uiteindelijk vernietigd in een beveiligde omgeving waartoe uitsluitend bevoegd personeel toegang heeft.
Veilig winkelen
Wij erkennen volledig het belang van veilig winkelen en de bescherming van uw creditcardgegevens als u bij ons of bij aangesloten bedrijven online inkoopt. Onze webserver maakt gebruik van bewezen technologie om uw persoonlijke informatie te coderen, inclusief bankpas- of creditcardnummers, namen en adressen. Als u een bestelling plaatst, zet het encryptieproces de tekens die u invoert om in codes die dan veilig via het internet worden doorgegeven. Dit sluit de mogelijke toegang tot uw persoonlijke financiële gegevens door externe personen of instanties en alle gerelateerde fraude uit.
Marketingtoestemming
The Bradford Exchange zal u van tijd tot tijd catalogi, speciale aanbiedingen en reclame, via de post, e-mail, SMS en telefoon toesturen.
- Als u e-mailberichten van ons wilt ontvangen om in staat te zijn gegevens van nieuwe producten te bekijken voordat iemand anders ze ziet, neem dan hier contact met ons op.
- Als u voortaan aanbiedingen via de telefoon wilt ontvangen, neem danhier contact met ons op.
- Als u voortaan aanbiedingen via de SMS wilt ontvangen, neem dan hier contact met ons op.
- Als u geen mailing via de post van ons wilt ontvangen, neem dan hier contact met ons op.
Zorg er a.u.b. voor dat u voor elke optie uw volledige naam en adres en indien van toepassing een rekeningnummer opgeeft.
U heeft het recht, wijzigingen aan uw marketingtoestemming, alle informatie die wij over u bijhouden in te zien en het wissen van welke gegevens dan ook aan te vragen. Let er a.u.b. op dat wij het recht hebben welke gegevens dan ook te behouden als wij het nodig achten om ons tegen fraude te beschermen of door onze wettelijke verplichtingen correcte financiële verslagen bij te houden. Als u aanvraagt om uw gegevens te wissen, kunnen wij uw contactgegevens behouden om te voorkomen dat u in de toekomst aan onze databank wordt toegevoegd.
Let er a.u.b. op dat, aangezien catalogi van tevoren worden geprint, het tot 6 weken kan duren voordat het proces afgesloten is. E-mails kunnen tot 2 weken duren.